Etkö löytänyt vastausta?

Toimitus

"Toimitusaika 2-5 arkipäivää" tai "Toimitusaika 1-2 arkipäivää" - mitä se tarkoittaa? Milloin saan tilaukseni?

Tilauksen lähettäminen


Jos tilaat arkena ennen klo 14, lähetetään tilauksesi tavallisesti vielä samana päivänä. Ruuhka-aikoina myös osa ennen klo 14 tehdyistä tilauksista voidaan lähettää seuraavana arkipäivänä.  Toimitusaika lasketaan tilauksen lähettämisestä eli jos tilaat esimerkiksi sunnuntaina, lähetetään tilauksesi maanantaina ja tilaus on tavallisesti perillä 2-5 arkipäivän kuluessa tästä.

Jos taas tilaat maanantaina iltapäivällä, lähetetään tilaus seuraavana arkipäivänä ja se on perillä 2-5 arkipäivän kuluttua lähettämisestä.

Pakettina lähetettyjen tilausten toimitusaika on tavallisesti 1-2 arkipäivää - kirjeenä/pienlähetyksenä lähetyt tilaukset toimitetaan 2-5 arkipäivässä.
Voit tarkistaa toimitustapasi ennen tilauksen vahvistamista.

Huom: Posti ei jaa kirjepostia tiistaisin.

Tilaus viikonloppuna?


Koska posti ei kulje viikonloppuisin eikä iltaisin, pystymme lähettämään viikonloppuna, illalla tai pyhäpäivänä tehdyt tilaukset vasta seuraavana arkipäivänä ja toimitusaika on tällöin tästä lähettämispäivästä lähtien 2-5 arkipäivää.
Suurin osa pakettina lähetetyistä tilauksista (98%) on kuitenkin perillä jo yhdessä arkipäivässä, loput toisena arkipäivänä.
Valitettavasti emme kuitenkaan pysty vaikuttamaan Postin mahdollisiin viivästyksiin. Viivästykset ovat erittäin harvinaisia, mutta olemme varanneet arvioituun toimitusaikaamme yhden ylimääräisen arkipäivän postin mahdollisia viivästyksiä varten.


Lähetykseni ei näy seurannassa / seurannassa ei ole merkintöjä, miksi?

Ahvenanmaa

Lähetämme tilaukset Ahvenanmaan varastoltamme.
Postipaketin saapumisessa Ahvenanmaalta asiakkaan postitoimipaikkaan kestää yleensä kaksi arkipäivää ja Postin seurannasta näkyvät vain Manner-Suomeen tulleet paketit.
Paketin lähettämispäivänä sekä seuraavan aamupäivän seurannassa lukee yleensä: "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan." Tämä tarkoittaa sitä, että lähetys on kuljetettavana, mutta se ei ole vielä saapunut Manner-Suomeen. Tämä ei siis tarkoita sitä, etteikö lähetystä olisi vielä lähetetty meiltä!


Seuranta heti lähettämisen jälkeen

Ahvenanmaan postin seurannasta pystyt seuraamaan paketin liikkeitä heti lähettämispäivästä alkaen:
Posten Åland -seuranta (ruotsiksi) Lähettämisen jälkeisenä arkipäivänä paketti saapuu yleensä Manner-Suomeen ja tilaksi muuttuu "Lähetys on lajiteltu." Tavallisesti paketti on noudettavissa seuraavana arkipäivänä ennen klo 16:00.
Kun seurannan tilaksi muuttuu "Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla", voit noutaa paketin postista lähetystunnuksen ja henkilökortin kanssa tai pakettiautomaatista lokerokoodilla.


Kuinka paljon toimituskulut ovat? Mitä toimitus maksaa?

Ilmainen toimitus
Toimitus kirjeenä / pienlähetyksenä on aina ilmaista,
et siis maksa extraa toimituksesta! Meillä on aina ilmainen toimitusvaihtoehto saatavilla. Meillä ei ole myöskään laskutus- eikä pientoimituslisää. 25€ - 39,95€ tilauksiin voit myös valita lisäpalveluna toimituksen postipakettina, jolloin toimituksesta veloitetaan 2,95€ (myös näihin tilauksiin on saatavilla ilmainen toimitus pienlähetyksenä).

Yli 39,95 euron tilauksiin saat ilmaiseksi toimituksen seurantakoodilla; postipakettina tai Smartpost-automaattiin.

Ovelle-paketti
Jos valitset ostoskorissa toimitustavaksesi Ovelle-paketin, toimituskulut ovat 5€ (yli 150 euron tilauksiin myös Ovelle-paketti on ilmainen). Ovelle-paketti ei ole saatavilla alle 60€ tilauksiin.


Miten voin seurata tilaustani? Missä tilaukseni menee?

Seuranta
Jos tilauksesi on lähetetty pakettina, saat pian tilauksen lähettämisen jälkeen seurantatunnuksen tekstiviestillä ja sähköpostilla.
Paketit ovat yleensä noudettavissa kahdessa arkipäivässä lähettämisen jälkeen. Voit seurata lähetyksesi kulkua seuraavien seurantalinkkien avulla:

- Posten Åland (seuranta heti lähettämisen jälkeen):
http://www.alandpost.ax/track

- Posti.fi (seuranta yleensä lähettämistä seuraavana arkipäivänä):
http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/

Pieni lähetys?
Kaikille pienemmille lähetyksille ei ole seurantaa. Jos et saa lähetystunnusta sähköpostilla, on tilauksesi lähetetty kirjeenä/pienlähetyksenä ja sille ei ole seurantaa saatavilla.


Tilauksen vaiheet, missä tilaus kulkee? Miten seuraan tilausta?

Seuranta sivuillamme
Voit seurata tilauksesi vaiheita kirjautumalla asiakastilisi "Tilaushistoria"-osioon.

Tilausvahvistus
Kun tilauksesi on vahvistettu, saat sähköpostitse tilausvahvistuksen. Varmistathan, että annat oikean sähköpostiosoitteen rekisteröityessäsi - tiedotukset tilauksiin liittyen lähetetään pääasiassa sähköpostitse.

Tilausta käsitellään
Kun tilaus on käsittelyssä, sitä valmistellaan varastollamme lähetettäväksi. Tilauksesi lähetetään yleensä samana päivänä, kun se on otettu käsittelyyn.

Tilaus lähetetty
Kun tilauksesi on lähetetty, saat vielä lähetysvahvistuksen sähköpostitse ja tekstiviestillä. Kirjeenä lähetyt tilaukset jaetaan "tavallisen päiväpostin" mukana, paketit noudetaan postitoimipaikasta tai pakettiautomaatista. Jos kirjelähetys ei mahdu postilaatikkoosi, jättää postimies lapun, jolla voit noutaa lähetyksesi lähipostistasi.
Kirjelähetyksille ei ole seurantaa. Postipaketin saapumisessa Ahvenanmaalta kestää yleensä 2-3 arkipäivää. Saat sähköpostiisi seurantakoodin, jota vastaan voit noutaa pakettisi postista henkilökortin kanssa.

Seuranta lähettämisen jälkeen, Posti
Huomaathan, että
Postin seurannasta näkyvät vain Manner-Suomeen tulleet paketit: Paketin lähettämispäivänä sekä seuraavan aamupäivän seurannassa lukee yleensä: "Lähetyksestä on vastaanotettu ennakkoilmoitus sähköisesti EDI-sanomana." Lähettämisen jälkeisenä arkipäivänä paketti saapuu yleensä Manner-Suomeen ja iltapäivän aikana tilaksi muuttuu "Lähetys on lajiteltu." Voit odottaa paketin olevan noudettavissa seuraavana arkipäivänä klo 16 jälkeen. Kun seurannan tilaksi muuttuu (yleensä kaksi arkipäivää lähettämisen jälkeen iltapäivällä) "Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla", voit noutaa paketin postista seurantatunnuksen ja henkilökortin kanssa tai pakettiautomaatista lokerokoodilla (lähetetään tekstiviestillä).

Seuranta Ahvenanmaan Postin -sivuilla
Ahvenanmaan postin seurannasta pystyt seuraamaan paketin liikkeitä heti lähettämispäivästä alkaen. Emme valitettavasti pysty ennakoimaan tai vaikuttamaan postin mahdollisiin viivästyksiin. HerSecret.fi ei vastaa Postin toiminnasta johtuvista viivästyksistä. Viivästykset ovat kuitenkin erittäin harvinaisia.


Tilauksellani on kiire! Milloin se tulee? Mikä on toimitusaika?

Tilauksen lähettäminen
Jos tilaat arkena ennen klo 14, lähetetään tilauksesi tavallisesti vielä samana päivänä. Ruuhka-aikoina myös osa ennen klo 14 tehdyistä tilauksista voidaan lähettää seuraavana arkipäivänä. Jos tilaus on tehty viikonloppuna tai arkena klo 14 jälkeen, lähetetään se viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Toimitusajat ja -tavat
Jos tilauksesi on pieni, lähetetään se kirjeenä/pienlähetyksenä. Suuremmat tilaukset lähetetään valinnastasi riippuen joko postipakettina, pakettiautomaattiin (Smartpost) tai Ovelle-pakettina. Postipaketti noudetaan lähimmästä postitoimipaikasta.
Kirjeen tavallisin toimitusaika: 2-5 arkipäivää
Paketin toimitusaika: 2-3 arkipäivää
(98% paketeista kahdessa arkipäivässä)

Onko tilaukseni lähetetty kirjeenä vai postipakettina?
Näet toimitustapasi tilausvahvistukselta. Saat sähköpostitse ja tekstiviestillä seurantatunnuksen viimeistään tilauksen lähettämistä seuraavana arkipäivänä, jos tilauksesi on lähetetty pakettina. Jos et saa seurantatunnusta, on tilauksesi lähetetty kirjeenä/pienlähetyksenä.


Kuka on vastuussa, jos paketti rikkoontuu tai häviää kuljetuksen aikana? Mitä tehdä, kun sain rikkinäisen tuotteen?

Virheellinen toimitus?
Jos paketti on rikkoontunut kuljetuksen aikana tai toimituksessa on virhe, olethan meihin yhteydessä heti huomattuasi virheen: asiakaspalvelu@hersecret.fi , puhelimitse 09 3158 1953 tai Live Chatin kautta. Korvaamme tietenkin, jos tuote on sen saapuessa rikki tai jos tilauksesi katoaa kuljetuksessa tapahtuneen virheen vuoksi.

Kadonnut tai viivästynyt lähetys?
Jos lähetyksesi katoaa tai sen toimitus on viivästynyt, olethan meihin yhteydessä heti, jotta voimme tehdä Postille selvityspyynnön.
HUOM: Enemmän kuin 99,9% tilauksista tulee asiakkaalle perille ongelmitta ja ehjänä.


Tuleeko postipaketti lähimpään postitoimipaikkaan noudettavaksi vai voinko itse valita postitoimipaikan?

Meillä ei valitettavasti ole verkkokaupassa mahdollisuutta, jossa asiakas saisi valita mihin toimipaikkaan tilaus lähetetään. Postipaketti toimitetaan siis noudettavaksi aina osoitetta lähimpään postitoimipaikkaan.

Jos haluat tilata johonkin toiseen postitoimipaikkaan, voit käyttää Poste Restantea (noutoposti),
esim:
Nimesi
Poste restante
00100 Helsinki

Tällöin tilauksesi toimitetaan 00100 postitoimipaikkaan noudettavaksi


Toimitetaanko tilaus postiin noudettavaksi?

Pienet tilaukset lähetetään kirjeenä/pienlähetykset ja ne tulevat suoraan kotiin. Voit tarkistaa toimitustapasi tilausvahvistukselta. Kirjeiden tavallinen toimitusaika on 2-4 arkipäivää.

Isommat tilaukset lähetetään postipakettina lähimpään postitoimipaikkaasi tai pakettiautomaattiin (valinnastasi riippuen). Lähetyksen voi noutaa toimipaikasta seurantatunnuksen ja henkilökortin kera tai lokerokoodilla (lähetetään tekstiviestillä) pakettiautomaatista. Saat seurantatunnuksen sähköpostiisi (ja tekstiviestillä) tilauksen lähettämisen jälkeen, viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Postipaketin normaalitoimitusaika Ahvenanmaalta Manner-Suomeen on kaksi arkipäivää. Paketti näkyy Postin seurannassa vasta sen saavuttua Manner-Suomeen eli yleensä lähettämistä seuraavana arkipäivänä. Ahvenanmaan postin seurannasta pääset seuraamaan paketin liikkeitä heti sen lähetyksestä alkaen.

Seuraa lähetystäsi: Lähetysten seuranta Postin mahdollisia viivästyksiä emme valitettavasti pysty ennakoimaan tai niihin vaikuttamaan.


Tilaan lahjan puolisollesi, enkä halua että lahja paljastuu. Mitä teen, jos haluan huomaamattoman toimituksen? Miten saan huomaamattoman lähetyksen?

Paketissa on lähettäjänä tytäryhtiömme (Game on), joten lahja ei paljastu ainakaan päällisin puolin.

Mahdollisessa saapumisilmoituksessakin siis lukee, että lähetys on tullut Game on:ista, ei HerSecret.fi:stä.

Huomaathan kuitenkin, että lähetyksestä lähetetään ilmoitukset tekstiviestillä ja sähköpostitse. Osassa näistä ilmoituksista lukee HerSecret.fi.


Mistä löydän toimitusehdot?

Kulloinkin voimassa olevat toimitusehdot löydät tästä osoitteesta:

https://www.hersecret.fi/content/toimitusehdot


Ehtiikö tilaukseni viikonlopuksi? Milloin pitää tilata, jotta ehtii viikonlopuksi?

Tavallisin toimitusaikamme postipakettina on 2-3 arkipäivää, joten tilauksesi ehtinee viikonlopuksi, jos olet tehnyt sen tiistaihin klo 14 mennessä (olettaen, ettei torstai eikä perjantai ole pyhäpäivä).

Suosittelemme kuitenkin tekemään tilauksen varmuuden vuoksi jo maanantaina klo 14 mennessä varmistaaksesi toimituksen viikonlopuksi - varsinkin jos tilauksesi on pieni ja se lähetetään kirjeenä/pienlähetyksenä.


Tein tilauksen äsken. Milloin se lähetetään?

Jos teit tilauksen arkena ennen klo 14, lähetetään tilauksesi tavallisesti samana päivänä.  Ruuhka-aikoina myös osa ennen klo 14 tehdyistä tilauksista voidaan lähettää seuraavana arkipäivänä.

Jos olet tehnyt tilauksen viikonloppuna tai arkena klo 14 jälkeen, lähetetään tilauksesi viimeistään seuraavana arkipäivänä.


Miten saan ohjattua lähetyksen toiseen osoitteeseen / lomaosoitteeseeni / pakettiautomaattiin?

Voit ohjata pakettisi haluamaasi toimituspisteeseen ottamalla käyttöön Postin "Oma noutopiste"-palvelun. Voit ottaa palvelun käyttöön ilmaiseksi tästä linkistä:

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/lahetysten-vastaanottaminen.html


Tein äsken tilauksen, josta sain HerSecret pisteitä. Pisteet eivät kuitenkaan ole vielä käytettävissä, miksi?

HerSecret pisteet tulevat käytettäviksi 28 päivän kuluessa tilauksesi vahvistamisesta/lähettämisestä. Tämä siksi, että voimme ottaa mahdolliset palautukset huomioon pisteitäsi laskiessa. Palautetut tuotteet eivät kerrytä pisteitä.


Kirjelähetykseni ei ole saapunut vielä

Kiitos viestistäsi ja pahoittelen, että lähetys ei ole vielä tullut Sinulle!

Tilauksesi on lähetetty kirjeenä/pienlähetyksenä Ahvenanmaan varastoltamme. Valitettavasti pienlähetyksille ei ole seurantaa lähettämisen jälkeen.

Ilmoittamasi osoite:
xxxxxxxxxx

Vahvistaisitko, että tämä toimitusosoite oikein? Tavallisin toimitusaika tälle lähetykselle on 2-4 arkipäivää. Teemme aina parhaamme, että lähetykset ovat asiakkaillamme ajoissa perillä ja tässäkin tapauksessa olemme lähettäneet tilauksesi ajoissa. Kehotamme asiakkaitamme tilaamaan tuotteet postipakettina tai pakettiautomaattiin, jos lähetys on kiireellinen. Normaali toimitusaika paketeille on kaksi arkipäivää - kirjetoimituksissa menee tavallisesti 2-4 arkipäivää.

Postin mahdolliset viivästykset vaikuttavat yleensä enemmän kirjetoimituksiin emmekä valitettavasti pysty vaikuttamaan Postin toimintaan tai ennakoimaan mahdollisia viivästyksiä. :disappointed:Valitettavasti pienlähetyksissä on aina silloin tällöin pieniä viivästyksiä. Pienlähetykset jaetaan päiväpostin mukana - jos lähetys ei mahdu postiluukusta, jättää postinjakaja lapun, jolla lähetyksen voi noutaa lähipostista.

Lisätietoa toimituksistamme:
https://www.hersecret.fi/content/toimitusehdot

Pyydämme Sinua odottamaan xxxxxxxxx saakka, koska on kuitenkin todennäköistä, että saat tämän lähetyksen ennen mahdollista korvaavaa lähetystä. Jos et saa lähetystäsi siihen mennessä, olethan meihin uudestaan yhteydessä, jotta voimme tehdä Postille virallisen selvityspyynnön ja he voivat aloittaa tutkimukset. Voit myös ilmoittaa meille, kun lähetys on saapunut perille.

Pahoittelemme vielä viivästystä ja kiitämme kärsivällisyydestäsi!


Tilaus viikonlopuksi

Tavallisin toimitusaikamme postipakettina on 2-3 arkipäivää, joten tilauksesi ehtii yleensä viikonlopuksi, jos olet tehnyt sen tiistaihin klo 14 mennessä (olettaen, ettei torstai eikä perjantai ole pyhäpäivä).

Pakettina toimitetaan kaikki keskikokoiset ja isot tilaukset (yli 39,95 euron tilaukset) ilman lisämaksua. Alle 25 euron tilauksiin ei ole saatavilla pakettitoimitusmahdollisuutta edes lisämaksusta. Näet saatavilla olevat toimitustavat kassalla ennen tilauksen vahvistamista. 25€ - 39,95€ tilauksiin asiakas voi valita pakettitoimituksen 2,95€ lisämaksusta. Jos asiakas ei halua lisäpalvelua, on saatavilla myös ilmainen kirjetoimitus.


Vaikuttaako korona postilähetysten toimitukseen?

Kotimaan kirje- tai pakettilähetysten kulkuun koronavirustilanteella ei ole tällä hetkellä vaikutusta eli nämä kulkevat toistaiseksi normaalisti. Viranomaiset eivät ole asettaneet lähetysten toimittamiselle erillisiä rajoitteita.

Onko pakettiautomaatin käyttö turvallista?
Kaikki työ tehdään ohjeistusten mukaan niin, että työntekijämme eivät levitä virusta tai saa itse tartuntaa. THL:n mukaan pintojen osuus viruksen leviämisessä ei nykytiedon mukaan ole merkittävä. Pintojen kautta tarttumisen riski on olennainen lähinnä sairaalassa, missä on paljon sairaita ja oireilevia potilaita. Sekä automaatista että palvelupisteestä noudettaessa on hyvä pitää muihin ihmisiin turvallinen etäisyys ja huolehtia yleisesti hyvästä käsihygieniasta. Riskiryhmiin kuuluvien henkilöiden emme suosittele asioivan automaateilla, kuten muillakaan julkisilla paikoilla.

Pidennetäänkö poikkeustilanteessa postissa olevan lähetyksen säilytysaikaa?
Tällä hetkellä toimimme normaalisti ja säilytämme lähetystä 7 päivää. Mikäli olet estynyt noutamasta lähetystä voit pyytää toisen henkilön noutamaan lähetystä. Jos lähetys on Postin pakettiautomaatissa, voit pyytää toista henkilöä noutamaan lähetyksen puolestasi antamalla hänelle saapumisilmoituksessa saamasi lokerokoodin. Mikäli lähetys on Postin omassa tai kumppanin myymälässä, voi toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestasi saapumisilmoituksessa toimitetulla lähetystunnuksella, sekä omalla, kuvallisella henkilöllisyystodistuksellaan tai ajokortilla.

Kuljettaako Posti toimitukset kotiin normaalisti?
Kyllä, Posti toimittaa Ovelle-paketit kotiovelle tai töihin. Posti on kuitenkin niiden osalta tarkentanut toimintamallia seuraavasti:

  • Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.
  • Kuljettaja ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.

Jos noudan lähetyksen Postista, onko minun kuitattava lähetys, vaikka haluaisin välttää tartuntariskiä?
Puhdistamme palvelupisteiden näyttöjä tehostetusti, mutta voit myös antaa Postin henkilökunnalle luvan kuitata lähetyksen. Tällöin henkilökunnan edustaja toteaa henkilöllisyytesi ja tekee kuittauksen puolestasi muotoon Posti + myyjän etunimi ja sukunimi.

Lisätietoa Postin sivuilta: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/korona-kysymyksia-ja-vastauksia